10 tipov pre úspešné kaviarne

Podobne ako mnoho iných tipov gastronomických podnikov, otvorenie kaviarne je riziko, s vysokou mierou zlyhania. Avšak tým, že investor má od začiatku jasnú stratégiu ako uspieť môže zvýšiť jeho šance na úspech pri otvorení novej kaviarne.

1. Inteligentná príprava

Na začiatku je dôležité mať stratégiu. Poznáte dokonale vaše predstavy ale viete aj to čo máte v pláne, to znamená koho chcete osloviť akých zákazníkov prilákať, na akom mieste zoberte pero, ceruzu píšte kreslite. To či bude mať kaviareň úspechkaviaren vomz alebo neúspech veľmi záleží na rozhodnutiach prijímaných pred jej otvorením. Aká je poloha vašej kaviarne a prevádzky? Kto bude vašim dodávateľom? Ako bude vyzerať váš podnikateľský plán, a ako spoznáte, či je nastavený na dosť veľký úspech,  alebo či to stojí za nič a potiahne vás do straty? Odpovedzte si na všetky otázky, ktoré pomôžu zabezpečiť lepšie otvorenie vášho podniku.

2. Získajte si zákazníkov

Dať zákazníkom pozitívny prvý dojem z vášho konania je nesmierne dôležitou súčasťou budovania lojality zákazníkov, ktorá bude zaisťovať stálu prevádzku a ich návštevnosť vo vašej kaviarni. Napríklad rozdávanie kartičiek s pečiatkou s možnosťou výraznej zľavy, na ďalší nákup, je takmer zaručený, spôsob, ako získať zákazníka späť.

3. Rozmýšľajte kvalita nie je kvantita

Kvalita kávy je často viac ako istá možnosť na vytvorenie verných zákazníkov než veľkých rozmerov kaviarne. Ľudia môžu prejsť aj pár ulíc ďalej, aby si vychutnali najlepšiu kávu. Uistite sa, že kávu budete mať čerstvo namletú, vynikajúce je ju mlieť v blízkosti zákazníkov, tak je jasné že bude zaistená maximálna chuť. Chuť kávy je vlastne v každom prípade jej vôňa a tá po mletí kávy sa rozľahne po celej kaviarni. Investujte do kvalitného zariadenia potrebného pre prípravu kávy a nápojov a do barovej techniky. Ponúknite paletu kvalitného či domáceho pečiva a koláčov, to môže tiež pomôcť prilákať čo najviac zákazníkov.

4. Maximalizujte priestor na sedenie tým, že minimalizujete priestor pracovný

Prostredie pre zamestnancov reštaurácie, kuchyne a kaviarne  pri špičke, keď je takmer každá stolička10415591_10151802795414567_2316875463182124382_n obsadená je často krát  stresujúce, hlavne keď je ich viac na pľaci. Najefektívnejší spôsob, ako obslúžiť kaviareň v rušných časoch je umožniť obsluhe pripraviť kávu, bez toho aby museli behať, aby mali všetko po ruke ako je mlieko z chladničky, poháre a šály z políc baru, či hádzanie odpadkov do koša v bare. Efektívne pracovné stanice ktoré sú na jednom mieste, ako sú mini-chladničky zabudované do barového pultu, alebo chladiace stoly, budú eliminovať prípadný stres pri príprave, ktoré prichádzajú do kontaktu s kolegami a tým potrebujú priestor na manévrovanie okolo seba.

5. Tvrdá práca

Pre mnohých je si otvoriť reštauráciu alebo kaviareň ľahké. Avšak zabezpečiť jej úspešnosť vyžaduje tvrdú prácu, niekedy po celý deň. Žiadny zamestnanec sa nebude starať o podnikanie rovnako ako majiteľ, preto majiteľ musí byť hnacou silou pri zabezpečení prevádzky, aby procesy, ktoré sa robia, boli efektívne a tak zabezpečili vysokú kvalitu.

6. Uistite sa, že vaše ceny sú dobré

Väčšina novozriadených kaviarní má problém s konkurenciou zvlášť pri cenovej relácii kávy veľkých reťazcov vzhľadom na to že nemá pravidelný odber kávy cena nákupu je dosť vysoká s porovnaním ku kaviarňam ako sú veľké reťazce. Chýba im meno a uznanie  čo v skutočnosti je motivácia si ho vytvoriť  a je na čo sa tešiť. Ako na to a ako zaujať? Ceny si vytvorte podľa ich ziskovosti, produkty ktoré majú slušné ziskové rozpätie by mali prekryť tie na ktorých kvôli prispôsobeniu sa na trhu je nemajú zisk vôbec. Táto stratégia bude vnímaná ako spravodlivejšia a prijateľná pre zákazníkov. Zároveň máte možnosť byť kreatíny a zaujať tým čo budete ponúkať len vy.

7. Mať  v ponuke niečo pre každého

V kaviarni by ste sa mali uistiť o tom, že máte čo ponúknuť všetkým. Ponúka mlieka, smotany bez alternatívy mlieka, ako je sója, všetky druhy cukru vrátane medu či umelého sladidla aby sa zabránilo odchodu potenciálnych zákazníkov alebo dokonca skupiny zákazníkov, čím viac možností tým väčšia šanca na úspech. S rôznou možnosťou ponuky pečiva aj tmavého, zákuskov môžete doladiť možnosti na vkuse rôznych zákazníkov. Každý milovník kávy môže mať chuť aj na drink, preto je dôležitá ponuka aj iných nápojov, ako je čaj a rôzny výber džúsov, alebo prírodných štiav , ktoré vyrobíte priamo pomocou odšťavovačov a mixérov priamo na prevádzke a ďalších možností nápojov ktoré uspokoja zákazníkov, ktorí nemajú radi kávu.

8. Káva know- how

kaviaren vomz3Know-how je súhrn znalostí, skúseností, poznatkov a informácií potrebných pre výrobu, prípadne prevádzku, a ich technické uskutočnenie…

Hoci kaviarne môžu mať viac vlastností, ako by som tu vymenovala je jasné že ich hlavným produktom je káva. Správna príprava rôznych druhov kávových nápojov, ktoré sú know-how môžete zabezpečiť vy a to tak aby boli vaši zákazníci spokojní.

9. Nie je to Všetko o káve

Zákazníci, ktorí chcú tráviť čas v kaviarni zvyčajne hľadajú miesto, kde sa môžu uvolniť a čítať, prípadne si urobiť stretnutie s priateľmi, alebo získať nejakú prácu. Uistite sa, že prostredie je príjemné a priaznivé pre tieto činnosti použite preto aj možnosti relaxačnej hudby a štýlu. Ponúkajte bezplatné Wi-Fi pripojenie, ktoré je v dnešnej dobe očakávané takmer všade.

10. Mať pozitívny postoj

Vzťahy harmónia a pozitívny postoj, to všetko ide z vašich zamestnancov a prostredia kaviarne.káva gastrotatry Nezabúdajte na zamestnancov a ich vzťahy. Pohoda na pracovisku je dôležitá aj napriek situáciám v čase keď je veľmi stresujúce prostredie. Je dôležité v tejto situácii aby na zamestnancoch keď vydávajú zákazníkovi objednávku, toto nebolo badať. Je to nevyhnutné a má to veľký vplyv na vnímanie zákazníkov a ich správanie. Podpora pre pozitívne pracovné prostredie môže pomôcť zabezpečiť, aby zamestnanci boli šťastní, čo bude mať vplyv na zákaznícky servis a skúsenosti zákazníka. Aj keď beh úspešnej kaviarne môže byť veľmi stresujúci, dá sa to zvládnuť. Prevádzkovateľ, vlastník, ktorý konfliktné a stresujúce situácie rieši vždy pokojne a má pozitívne reakcie na stres na pracovisku, posúva a ovplyvňuje správanie vašich zamestnancov,k spokojnosti zákazníka.

Hoci žiadna kombinácia týchto tipov nemôže zaručiť úspešné podnikanie, ale ak je nedostatok z nich je takmer isté, že to povedie k zlyhaniu. Pre spustenie úspešnej kaviarne potrebujete veľa tvrdej práce, chytrosti a trochou šťastia. Majitelia firiem by mali nadväzovať dobré vzťahy s ostatnými podnikmi v danej oblasti, dodávateľmi a zamestnancami. Musíte si uvedomiť, že veľa sa dá naučiť pomocou a udržaním dobrých vzťahov okolitých podnikov, môže to viesť k cenným výsledkom.

Ak potrebujete poradiť ohľadom realizácie a profesionálneho zariadenia vášho projektu neváhajte nás kontaktovať.

0
    0
    Váš košík
    Váš košík je prázdny